Monday, 14 March 2011

Teka Warna Tersembunyi

Asyik dengan fakta tentang minda je.
Sekali-sekala, apa kata kita uji minda pula.

Permainan di bawah ni cukup mudah.
Cuma perlu meneka susunan empat warna yang tersembunyi di bahagian paling atas, berdasarkan 6 warna yang disediakan.
Anda mempunyai sembilan percubaan untuk meneka dengan tepat susunan warna-warna tersebut.

Bagi setiap percubaan, butang putih akan menyala sekiranya pilihan warna adalah betul, tetapi berada pada kedudukan yang salah.
Butang hitam pula bermakna pilihan warna adalah betul dan berada pada kedudukan yang betul.

Susunan pula tidak semestinya terdiri daripada 4 warna yang berbeza.

Selamat berjaya! :-)


32 comments:

Filda Nur Khalis said...

Ini best. Tapi masih tak menang =='

AYuNG said...

huhu.....salah!

mykhalis said...

tak mampu menjawabnye..aduiii

Jeely jelly said...

yeah ! kali ke 2 n 3 betol lagi ! haha.. best lah...

Mie said...

Game ni dulu ada jual kat kedai mainan. Tapi cuma empat warna saja yang perlu kita guna bukan enam. Memang boleh settle punya la..

toyolkiut said...

TK betul pd pcubaan ke 3..
nice..

atiEy_[azHa] said...

best2 ! hehe

Pakcoh said...

Seriously!! first time cube, 3 kali guest terus correct!

dhiera said...

dulu selalu main ni~master mind...

+akufobia+ said...

larii.

Nan said...

huhu~ best la permainan nie!!! nak la!!

eazlye said...

game fav saye ok...hehehe

Miss Dill said...

game comel. nanti saye main eh (alasan sbb tak bape reti) haha!


Miss Dill^^

saya YANA said...

da lama tak main game ni.. bende nye pon da takde kot.. huhu..dlu selalu main..

Amirudy Mazlan said...

- filda, ayung, mykhalis > cuba lagi, lagi dan lagi..heh..

- jeely, mie, tk, pakcoh > kowang memang power :-)

- atiey > best dan dijamin berkerut dahi..hehe..

- akufobia > nak gi aner? lepak arr dulu.. :-)

- nan > pau jerrr.. :-)

- dhiera, yana > sama la kita. Cuma dah tak ingat cemana bentuk game dia..

- eazlye > gua pun suke.. :-)

- miss dill > meh saya terangkan. Mula2..bla,bla,bla. Pastu..bla,bla,bla. Paham? :-)

NURUL NADIAH MAMAT said...

huhu....hampir-hampir dah.........

Opah Kentang said...

sume tak betul..huhuh.

:P

matcargo said...

huhuhu.. asyik salah jer neh...

senyumSOYA said...

x menang~ huhuhu..tp best!!!

Amirudy Mazlan said...

nurul, opah, matcargo > hint dia pada butang putih dan itam tu. Pastu bandingkan setiap susunan. So, renung2kan dan selamat mencubaaaaa.. :-)

Amirudy Mazlan said...

senyumsoya > bukan kemenangan yang harus menjadi persoalan, tetapi kepuasan untuk turut serta mengambil bahagian. Chewahhhhhh.. :-)

Ayat Sukan Olimpik tuuu...

cikcahya said...

asyik salah je main benda ni. adesss. kena main lagi ni. hehe

Amirudy Mazlan said...

cikcahya > cuba lg cik. Da nak betul da tu.. :-)

slumberznanie said...

best2.... main kali k3 baruu dpt tauu skill nyeee. nk copy leh x?/??

Amirudy Mazlan said...

slumberznanie > bleh2. Takdak hal pnyer.. :-)

saya budak baik..:) said...

likelikelike...:)

Amirudy Mazlan said...

sbb > opah suke ye, opah? Hehe...

Najma Osman said...

best! leka bermain game ni..haish ^.^

logorithm said...

Best! Dah lama tak main benda nih. Camner nak main pon dah tak braper ingat. Percobaan ke-6 baru betul.

Entri terbaru: Tips Jejak Kasih

Amirudy Mazlan said...

najma > takpe2. Main je terus. Lagi mak tak panggil balik, jgn balik. Hehe..

logorithm > contoh blogger yg sayangkan follower dia. Siap wat jejak kasih lg.. :-)

... said...

as salam..
haha..
bro john 6x..saya up satu. 5x
ekeke~

best =) mana dapat ni? best~

Amirudy Mazlan said...

... > cilok kat web nie...
Byk lg game best kat situ.. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...