Sunday, 1 May 2011

Makanan Laut - 1 Nyanyuk - 0

Sapa suka makan makanan lautttt?
Sila angkat tangan macam saya ;-)

Dalam satu laporan yang diterbitkan dalam majalah Discover edisi Mac 2003, ada disebut mengenai satu hasil kajian yang mengambil masa selama 7 tahun yang mendapati bahawa, individu yang memakan makanan laut sekurang-kurangnya sekali seminggu dapat mengurangkan risiko menghidap penyakit nyanyuk sehingga 30%.

Jadi, kepada penggemar makanan laut, boleh amalkan selalu.
Yang penting, jangan lari bajet, sudah... :-)

8 comments:

GaRy™ said...

kalau nak seafood murah, jom la datang ke sabah!! hehe... seafood kat sini dah la murah, segar2 lak tu...

s.y.a.r.q said...

suka seafood.tapi resdung, xleh mkn T___T

alexa yussida said...

baguss info ni...ade alasan nak makan seafood selalu..hihi

aliarosli said...

yes, sokong kak yus

boleh makan seafood selalu

Nissa Jalaluddin said...

hehe...suke seafood jugak..tapi hati2 guys..dont go over the board. nnti tua sng kena gout plak... =)hehe.
just moderate =)

Remain Unknown said...

salam sahabat2 sekalian,

sememangnya discovery ni byk buat kajian2 yang macam2 sekarang ni..

makanan laut ni baik untuk kesihatan ke? bukan ke makanan laut ni mempunyai kandungan toksik sbb byk pencemaran yang dah berlaku di laut.

sy kadang2 marah jugak sbb orang barat terutamanya US dan EU, suka bg statement yg menguntungkan mereka. Tengok sajalah minuman soya baik untuk kesihatan, sedangkan mereka mmg pengeluar soya dunia. Tp di Malaysia. Pengeluar terbsar Kelapa Sawit Dunia, mereka ni orang2 barat bg komen yang negatif dan diskriminasi kat produk kelapa sawit kita yang sangat berguna ni.

Fikir-fikirlah sahabat2 semua. :D
wasalam.

Faquhar
www.official.my/addurl.php#register

teh o beng said...

wow ! seafood mmg best~

NisaAdnan said...

SEAFOOD MMG LAZATTTTT :) NYUMMMMNYUMMMM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...