Wednesday, 26 January 2011

Rahsia Tingkatkan Memori (III) : Minum Minuman Berkafein


Meskipun banyak pihak mempersoalkan kelebihan dan bahaya mengambil kafein, tetapi kafein dikatakan mampu meningkatkan kewaspadaan dan memori. Terdapat pelbagai penyelidikan dilakukan dan telah menunjukkan kafein dapat meningkatkan memori jangka pendek.
Walaubagaimana pun, untuk mendapatkan manfaat yang optimal daripada kafein, jangan minum minuman berkafein secara berlebihan. Ia bertujuan untuk mengelak terjadi kesan negatif kafein terhadap tubuh.

*Majalah MASKULIN, Februari 2011*

11 comments:

Siti Safiyyah said...

err..tetap tak suke minat minuman berkafein.. ;p

Amirudy Mazlan said...

Kesian kat kafein.
Mesti tgh frust pasal kena reject ngan siti.. :-)

alongv6 said...

nescafe mmg dah jadi minuman asasi aku,akibatnya aku susah tidur mlm,argh!

Amirudy Mazlan said...

Gua lak lebey byk terlibat ngan indocafe.
Mana satu lagi power, tataw..heh..

-[miracle]- said...

saya tak suka kafein. =="

new entry : Kenangan dengan rokok

Amirudy Mazlan said...

miracle, kafein x semestinya dlm kopi atau teh saja tau.
Dlm coke n pepsi pun ada. Yg ni mesti suka kan? Kan? :-)

Mat Ganu said...

mnescafe tarik se!!! hehehe

Amirudy Mazlan said...

Nescafe abihhhhh!!! :-)

iris said...

hahaha kira balance arr suke minum air sejuk bru tau akan cepat lupe...pastu baca plak artikel kalau minum kafein bole tingkatkan memori so kira balance arr huhu ... sbb nyer Iris suka minum kopi n air sejuk

nUmara... said...

ouh i like coffee, nescafe... heee..
daily, it's a must...
tp tu la.. risau jgk la org kate kesan negative die.. huuuu

Amirudy Mazlan said...

Iris - air sejuk pun bagus jugak untuk minda :-)

nUmara - setuju. Ari tak ceria kalo tak kena segelas, nak2 yg ada ais..heh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...